Tekstboka har blitt skrevet av tre kunnskapsrik (ekperter) om undervisning i spansk som fremmedspråk .
De er vant til å lage tekstboka og nå bruker de deres erfaringer, med spennende nye (1)forslag til klasserommet.
Denne tekstboka fortår den pedagogiske materialen som en diagram eller ei loggbok.
"Bitácora" er en metafor fordi at det forstår tekst som den loggboken av studenten.
En ny aspekt av boka er at det vil ha så mange loggbøker som det er elever i klasserommet . Studenten vil være i sentrum for læringsprosessen.
Leksikonet er et sentralt element. Læreren bør oppmuntre bygging av kunnskap.(2)
Aktivitetene (3)tillater å snakke om elevene verdens, derfor det må være effektiv og lønnsom i forhold til kommunikasjon og læring.
Det er målet for(4) språkopplæring og bør være målet for en god tekstboka
Den tekstboka tilbyr(5) en personlig refleksjon i en seksjon kalt "Agenda de aprendizaje», hvor studentene konstruere sin læring språk-og første leksikalsk-
Studentene må ta hensyn til deres behov (6), deres morsmål, verden rundt ham, og at som ønsker å lære å si på spansk.
1(propuestas)
2(fomentar construcción conocimiento)
3(permitir, ojo con tiltaltes, acusado)
(4)objetivo
(5) tilbyr (ofrece)
(6) tener en cuenta sus necesidades
No hay comentarios:
Publicar un comentario